|
|
|
|
Even voorstellen … |
|
Nieuwsgierig geworden? Wij laten u graag kennismaken met ons bedrijf en onze projecten. Natuurlijk vertellen wij graag in een persoonlijk gesprek meer over onze diensten. Maak gerust een vrijblijvende afspraak!
Willem Verder
Facility & Workspace Solutions is in 2001 opgericht. Een jonge onderneming die een schat aan ervaring in huis heeft. Willem Verder heeft jarenlange ervaring in de wereld van interieurarchitectuur, projectinrichting en facilitair management. In de profit en non-profit sector heeft Willem Verder steeds tot grote tevredenheid zijn diensten geleverd. Een vakkundige en gedreven ondernemer die in een korte tijd een bloeiend bedrijf heeft opgezet. Het geheim van zijn succes? Een persoonlijke en complete aanpak, waardoor uw zorgen écht uit handen worden genomen. En belangrijker nog: de unieke aanpak van Facility & Workspace Solutions garandeert een oplossing waarmee u het optimale uit uw bedrijf haalt. Dat wilt u toch ook?
» terug
Referentieprojecten
Klik hier voor een impressie van ons klantenbestand.
Referentielijsten zijn vaak niet meer dan een opsomming van bedrijven. Wát er is gedaan of uitgevoerd blijft onvermeld. U krijgt door onderstaande projecten een goed beeld van de werkzaamheden van Facility & Workspace Solutions. En wilt u ergens het fijne van weten? Uitleg over huidige projecten, een bezoek aan een referentieproject of contact met de betreffende klant? Dat regelen we graag voor u!
Facility & Workspace Solutions werkte tot grote tevredenheid van de opdrachtgevers aan:
Huisvestingsparameter en realisatie
Een leasemaatschappij had nieuwbouwplannen vanwege huisvestingsproblemen. Door voortschrijdend inzicht is hier op korte termijn vanaf gezien. Facility & Workspace Solutions onderzocht wat de maximale capaciteit van het huidige pand is en wat de gevolgen zijn voor de organisatie. Door het toepassen van een flexibel werkconcept met functiegerichte werkplekken is de capaciteit van het pand en de uitstraling van het interieur verhoogd.
Workplace consulting en analyse werkproces
Een gemeente groeit uit het stadhuis, maar wil op deze locatie blijven zitten. Gezien de monumentale waarde van het, overigens moderne, gebouw is het niet mogelijk om bij te bouwen. Facility & Workspace Solutions bekeek, samen met de gemeente, de werkwijzes van afdelingen, voegde functies samen en ontwikkelde een inrichtingsconcept waardoor verschillende afdelingen als vanzelfsprekend elkaars werkzaamheden konden overnemen. Hierdoor ontstond een effectiever en efficiënter gebruik van zowel de medewerkers als het gebouw. Na deze pilot is besloten dit concept bij alle afdelingen door te voeren.
Interim management
De afdeling Facilitaire Zaken bij een zuiveringsschap schakelde Facility & Workspace Solutions in voor interim management. Naast de dagelijkse leiding, zoals het aansturen van 19 medewerkers en externe partners, voerde Facility & Workspace Solutions enkele grootschalige projecten uit. Bijvoorbeeld het project Printen/Kopiëren/Drukwerk (oriëntatie en begeleiding bij het vervangen van 21 kopieerapparaten en 190 printers of aanschaf van gecombineerde apparaten), uitbreiding kantooroppervlak door openen van een dependance en de aanschaf van de software voor een management informatiesysteem. Daarnaast is een start gemaakt met een nieuw plan voor het gebouwenbeheer van twee vestigingen.
Projectmanagement
Bouwbegeleiding van het nieuwe hoofdkantoor van de Dresdner Bank in Berlijn. Het betrof hier een permanent controlerende en adviserende functie tijdens de laatste vier maanden van de bouw. Bijzonder aspect hierbij was dat de oplevering van de nieuwbouw een absolute deadline had.
Conceptontwikkeling
Het opstellen van een inrichtingsconcept voor een keten van verzekeringsshops. Facility & Workspace Solutions heeft de eisen geformuleerd waaraan nieuwe vestigingen moeten voldoen. Tevens is het draaiboek ontwikkeld dat in werking treedt nadat een pand is gevonden. Dit draaiboek behelst de beoordeling van het pand, inrichtingstekeningen, verbouw, opbouw, inrichting én facilitaire dagelijkse gang van zaken na opening.
Huisvestingsparameter en realisatie
Facility & Workspace Solutions beoordeelde de inrichtingsmogelijkheden, capaciteit en verhuurmogelijkheden van een bestaand kantoorpand. Omdat dit pand, met een afwijkende stramienmaat van 300 cm, binnen 4 jaar afgebroken gaat worden moest een en ander gerealiseerd kunnen worden met een zeer beperkt budget. Nadat het voorstel is gerealiseerd is het pand verhuurd.
Opzet facilitaire organisatie en projectmanagement
Het opzetten van een complete facilitaire organisatie en het adviseren en begeleiden van de integratie van twee locaties bij een Europese hoofdkantoor. Het betrof hier het afsluiten van een Service Level Agreement met de directie, waarin opgenomen een contract met uit te besteden diensten, het schrijven van een Producten- en Dienstencatalogus voor de werknemers en het schrijven van een verhuisplan.
Analyse werkproces
Bij een telecombedrijf ontstonden problemen vanwege de snelle groei van 0 naar 1100 medewerkers. Hierdoor ontstond een ongestructureerde cultuur waarbij de meeste afdelingen langs elkaar heen werkten. Tevens was het bedrijf gevestigd in een rijksmonument, wat extra beperkingen met zich meebracht. Inmiddels is in het bestaande pand en op een nieuwe locatie, wat door Facility & Workspace Solutions op geschiktheid is onderzocht, een goed gereorganiseerde facilitaire dienst ontstaan waardoor de bedrijfsvoering efficiënter is geworden.
Facility management: technische zaken
Het betrof hier een project waarbij 530 werknemers, verdeeld over drie locaties, betrokken waren. Het bedrijf dacht dat het ruimtegebrek opgelost zou worden met een verhoogde vloer t.b.v. de kabels. Na onderzoek bleek het vooral om een bouwkundig probleem te gaan. Het grootste gebouw was destijds ontworpen om 500 tekentafels onder te brengen. Nu stonden er ruim 400 CAD computers. Door een betere formulering van het wensen- en eisenpakket en een efficiëntere indeling is er een oplossing gevonden.
Workplace consulting en interieurarchitectuur
Bij een regionaal hoofdkantoor van een bank heeft Facility & Workspace Solutions een plan opgesteld om elke functieruimte een eigen sfeer te geven zonder dat dit ten koste ging van de facilitaire efficiëntie. Uiteindelijk zijn veertien verschillende sfeerbeelden ontstaan die een ruimte een geheel eigen gezicht geeft, maar binnen het gebouw toch een eenheid uitstraalt.
Station Brussel Zuid wilde de uitstraling van de EuroStar Hoge Snelheidslijn upgraden. Facility & Workspace Solutions constateerde dat de medewerkers rond vertrektijden een hoge werkdruk hadden, maar dat er tussendoor sprake was van een overbezetting aan personeel. Door het unieke inrichtingsconcept Human Space© is in de drukke vertrekhal privacy gecreëerd voor een callcenter tijdens rustige periodes. Zicht op de vernieuwde incheckbalie is toch gewaarborgd.
» terug
Persoonlijke kennismaking
Facility & Workspace Solutions wordt geleid door Willem Verder. Zijn loopbaan begon met de studie interieurarchitectuur. Daar werd de basis gelegd voor zijn verder carrière. Willem Verder vind het van belang om zich voortdurend te professionaliseren op zijn vakgebied. Daarom volgde hij de volgende opleidingen en trainingen:
- Cursus: New Inspiration Offices
- Opleiding Senior Facility Manager (FMH/Hanzehogeschool)
- Opleiding Facility Management (FMH)
- Facility Management Evaluation Tools
- Cursus: Het kantoorgebouw: de indeling en uitrusting
- Hungenberg Organisation und Gestaltung
(Organisatie, Ergonomie, Techniek en Design OETD)
- CAD-ontwerpen
- Hout- en Meubileringscollege Rotterdam
Maar kennis is pas waardevol als je het kunt toepassen in de praktijk. Een greep uit de zeer gevarieerde werkervaring van Willem Verder:
- interieurachitect bij verschillende vestigingen Meinema Projectinrichting
- ontwerper bij Boley Openhaarden te Veghel
- interieurarchitect bij Ahrend Inrichten te Eindhoven en Ahrend International te Nieuwegein
- facility manager bij Dick Evers Design Team te Venlo
- Facilities Consultant bij Steelcase te Eindhoven
Sinds 2001 leidt Willem Verder Facility & Workspace Solutions. Professioneel, onfhankelijk en enthousiast. Een betrouwbare partner die u graag meer vertelt over zijn diensten. Een indruk krijgt u hieronder al:
Krantenartikel Eindhovens Dagblad
FMI
» terug
Meer informatie?
Neem vrijblijvend contact met ons op:
Willem Verder
Facility & Workspace Solutions
Imkerhei 28
5685 GD Best
0499-313029
info@willemverder.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|